Новости проекта
Конкурс продлен! Принимайте участие!
Поздравляем с Днем учителя!
Отвечаем на ваши вопросы!
Домашнее задание на контроле!
Голосование
Ваш возраст ?
Всего 73 человека
Голосование
Как Вам новый сайт?
Всего 70 человек

Аналіз работы педагога сацыяльнага за 2016/2017 навучальны год

Дата: 14 октября 2017 в 12:11, Обновлено 17 марта в 10:13
Автор: Цуба Л. П.

Аналіз работы  педагога сацыяльнага

за 2016/2017  навучальны год

«Сацыяльны педагог - паплечнік дзіцяці,

і яго педагагічнае мастацтва складаецца ў тым,

каб не рабіць усё за дзіця, а ўцягнуць

яго ў дзейнасць.

Сацыяльны педагог дапамагае

выхаванцу зразумець навакольны свет ... »

Ю.В. Васількова.

     ХХI стагоддзе ... Якім яму быць - шмат у чым залежыць ад нас, настаўнікаў. Яно  можа  ўвайсці ў гісторыю як стагоддзе катаклізмаў і катастроф або адкрыць шлях у ноасферы - сферу духоўна-маральнага і творчага самаразвіцця чалавека і ўсяго чалавецтва.

     Сучасную айчынную сістэму адукацыі і выхавання, як  і стан сучаснай беларускай педагогікі, характарызуюць як крызісную. Гэты  стан     неаддзельны  ад крызісу грамадства, калі са сферы палітыкі і эканомікі крызіс перайшоў у вобласць культуры, адукацыі і выхавання чалавека. Ён заключаецца ў тым, што культура грамадскіх адносін, якая базіруецца на прыярытэце калектыўных правоў, паступова змяняецца культурай, уласцівай дэмакратычнаму грамадству, заснаванай на прызнанні асабістых (грамадзянскіх) правоў і свабод. Грамадства ў цэлым, розныя сацыякультурныя групы, і школа ў прыватнасці, амаль не маюць вопыту ўзаемадзеяння на аснове гэтых каштоўнасцяў. Школа вымушана вырашаць нязвыклыя для яе задачы: старэйшыя і малодшыя (настаўнікі, дзеці і бацькі) павінны амаль адначасова і сумесна знаёміцца ​​з каштоўнасцямі дэмакратычнай  прававой дзяржавы і грамадства, ўсведамляць гэтыя каштоўнасці і назапашваць вопыт  узаемадзеяння на іх аснове.

1. Мэты і задачы педагога сацыяльнага

 Мэта: сацыяльнае суправаджэнне  і адаптацыя навучэнцаў, іх развіццё, выхаванне, усебаковая адукацыя.

 Задачы:

1. Выяўленне інтарэсаў і патрэбаў вучняў, цяжкасцяў і праблем, адхіленне ў паводзінах, ўзроўню сацыяльнай абароненасці і адаптаванасць да сацыяльнага асяроддзя;сваечасовае аказанне сацыяльнай дапамогі і падтрымкі вучням, якія маюць патрэбу ў іх.

2. Пасрэдніцтва паміж асобай навучэнца і ўстановай, сям'ёй, асяроддзем, спецыялістамі сацыяльных службаў, ведамаснымі і адміністрацыйнымі органамі.

3. Прыняцце мер па сацыяльнай абароне, дапамогі і падтрымцы навучэнцаў, рэалізацыя правоў і свабоды  асобы.

4. Садзейнічанне стварэнню абстаноўкі псіхалагічнага камфорту і бяспекі асобы, якія навучаюцца ва ўстанове, у сям'і, у навакольным   сацыяльным  асяроддзі.

5. Прафілактыка асацыяльных паводзін і правапарушэнняў, ахова жыцця і здароўя непаўналетніх.

6. Каардынацыя ўзаемадзеяння настаўнікаў, бацькоў (асоб, якія іх замяняюць), спецыялістаў сацыяльных службаў, прадстаўнікоў адміністрацыйных органаў для аказання дапамогі навучэнцам.

7. Ранняе выяўленне непаўналетніх, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, рэалізацыя Дэкрэта № 18.

       Работа  сацыяльнага педагога  ажыццяўляецца па 7 напрамках:

1. Выяўленне навучэнцаў,  схільных да здзяйснення правапарушэнняў.

2.Работа  з бацькамі, сувязь з сям'ёй.

3. Аналітычная  работа .

4. Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцяў дзяцей.

5. Работа з класнымі кіраўнікамі.

6. Арганізацыя канікулярнага адпачынку  дзяцей у летні перыяд.

7. Ранняе выяўленне сацыяльна небяспечнага становішча ў сем’ях, рэалізацыя Дэкрэта №18.

 
1. Выяўленне навучэнцаў, схільных да здзяйснення злачынстваў.

       У дадзеную работу  ўваходзіла вывучэнне дзяцей у адаптацыйны перыяд пры дапамозе наведвання ўрокаў, назіранні за дзецьмі падчас перапынкаў, пры наведванні  сем'яў, знаёмстве  з акружаючым сацыяльным  асяроддзем. Дадзены від работы ажыццяўляецца сумесна з класнымі кіраўнікамі, настаўнікамі-прадметнікамі, затым карэктыруюцца сацыяльныя спісы вучняў і сем’яў усіх катэгорый па класах і школе. Пастаяннае назіранне і своечасовая дапамога дзецям, магчымая падчас правядзення індывідуальных і групавых гутарак, правядзення тэстаў дапамагаюць у планаванні  прафілактычнай  работы з навучэнцамі,якая праводзіцца з мэтай знаёмства з асновамі прававой культуры і прафілактыкі правапарушэнняў  сярод непаўналетніх.  Выхаваўчая і прафілактычная работа праводзіцца  на класных гадзінах і  ў пазаўрочны час. Былі праведзены мерапрыемствы на тэмы «Дзяцінства-цудоўная пара”», «Мае  правы і абавязкі”, “ Віды правапарушэнняў“, “Што я ведаю аб ВІЧ і СНІД-інфекцыях”,”Сарамлівасць  і няўпэўненасць у   сабе”,” Шкода курэння”, “ Правілы бяспекі на дарогах”, “ Агонь- сябар і вораг” і  інш. Для  прафілактычных гутарак  з дзецьмі і іх бацькамі запрашаліся супрацоўнікі Ленінскай участковай бальніцы, Ленінскага ПАСП,інспектары ДАІ і ІСН.
     Акрамя класных гадзін, у якіх удзельнічаюць усе дзеці, з асобнымі вучнямі былі  праведзены гутаркі і зафіксаваны  ў “ Журнале  уліку удзельнікаў вучэбна - выхаваўчага працэсу “ .

У плане інфармацыйна-асветніцкай работы з мэтай папярэджання правапарушэнняў сярод непаўналетніх былі аформлены  стэнды і прававыя куткі, якія выкарыстоўваліся падчас правядзення класных гадзін па наступных тэмах: «Вывучаем нашы правы і абавязкі», «У мяне сябры ўсіх колераў», «Каб не патрапіць у бяду, прачытай і запомні »,« Я маю права »,     « Адміністрацыйная адказнасць непаўналетніх »,« Правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ».

Па першым кірунку сумесна з класнымі кіраўнікамі і кіраўнікамі гурткоў ажыццяўлялася ўцягванне навучэнцаў у творчыя аб'яднанні, гурткі і спартыўныя секцыі.

У плане работы па рэабілітацыі дзяцей з адхіленнямі ў паводзінах праводзіліся індывідуальныя групавыя заняткі спецыялістамі-членамі Савета прафілактыкі ў адпаведнасці з планамі іх работы.  Педагогам сацыяльным ажыццяўляўся кантроль за паспяховасцю і пропускамі вучнямі заняткаў.

 Трэба адзначыць, што дзякуючы пастаяннай прафілактычнай   рабоце  педагогаў  установы  адукацыі “ Ленінскі дзіцячы сад-сярдняя школа”   за год вучнямі школы не было здзейснена ніводнага злачынства,   правапарушэнняў  не зарэгістравана. Па гэтаму кірунку работы пастаўленыя мэты былі  дасягнуты.
2. Работа  з бацькамі, сувязь з сям'ёй

       Дадзеная работа ажыццяўляецца пры дапамозе кансультацый для бацькоў па іх запытах, выступ з лекцыямі, паведамленнямі на бацькоўскіх сходах, наведванне сем'яў на даму, запрашэнне на пасяджэнне Савета прафілактыкі і бацькоў, якія ўхіляюцца ад выхавання дзяцей або выконваюць гэта неналежным чынам, рэйды па праверцы выканання рэжыму дня і адпачынку дзяцей дома. Гэтая работа  праводзіцца з мэтай педагагічнай  асветы бацькоў, ажыццяўлення ўзаемадзеяння сям'і і школы, прававога лікбезу бацькоў  «Адміністрацыйная адказнасць непаўналетніх», «Правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу».

На працягу года  рэгулярна ажыццяўляліся наведванні дзяцей на даму.Бацькі звярталіся  да сацыяльнага педагога і атрымалі кансультацыі на тэмы: «Якімі льготамі ў школе карыстаюцца апекунскія дзеці?", "Аб арганізацыі харчавання для дзяцей з сем'яў льготных катэгорый», « Чаму малодшы школьнік асабліва мае патрэбу ў падтрымцы з боку бацькоў? »,« Чаму любы пропуск навучальных заняткаў павінен быць пацверджаны даведкай або тлумачальнай запіскай? »,« Як наладзіць адносіны з сынам, які стаў больш давяраць сябрам? »,« Што рабіць калі дзіця хлусіць ? », кансультацыя “Адаптацыя дзіцяці пры пераходзе з класа ў  клас” , «Як павысіліся штрафы ў грашовым эквіваленце ў адпаведнасці з Законам РБ" Аб адміністрацыйных правапарушэннях "ў сувязі з павышэннем МРОТ?», « Што рабіць, калі сын стаў падманваць? »,« Як змагацца з рэўнасцю чацвёртакласнікаў да іншага дзіцяці? »,« Куды звярнуцца для афармлення дакументаў на апякунства? »,

« Як напісаць тлумачальную ? ».  і мн.інш .

У гэтым напрамку пастаўленыя мэты дасягнуты.      

 3. Аналітычная работа.

    Дадзеная праца ажыццяўляецца ў форме правядзення анкетавання, аналізу складу школы і класаў з мэтай выяўлення інтарэсаў і патрэб вучняў, цяжкасцяў, праблем, ўзроўню сацыяльнай абароненасці і адаптаванасці  да сацыяльнага асяроддзя навучэнцамі.

  Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцяў дзяцей ажыццяўляецца пасродкам гутарак з навучэнцамі,медыцынскіх заключэнняў доктараЛенінскай участковай бальніцы пры праходжанні медыцынскага агляду вучняў і выхаванцаў дзіцячага сада на пачатак навучальнага года.Работа  з класнымі кіраўнікамі заключаецца ў правядзенні кансультацый для настаўнікаў па іх запытах, дапамогі ў арганізацыі правядзення класных гадзін, сумесных наведваннях сем'яў, сумеснага правядзення класных бацькоўскіх сходаў, аб тэматыцы якіх ужо было сказана вышэй.  У гэтым напрамку мэта поўнасцю не дасягнута, так як у школе адсутнічае пасада псіхолага.

4.Вывучэнне псіхолага-медыка-педагагічных асаблівасцей дзяцей.

            Як ужо адзначалася  раней, дадзены напрамак з-за адсутнасці ва ўстанове псіхолага ,неабходна прызнаць,прапрацоўваецца даволі слаба. Але не трэба забываць, што кожны педагог вывучаў такі прадмет як псіхалогія. Таму кожны настаўнік у той ці іншай меры псіхолаг. На пачатак навучальнага года педагогам сацыяльным і спецыялістамі СППС праводзіўся кансіліум з нагоды асаблівасцяў выхавання і навучання некаторых навучэнцаў. Акрамя таго кожны класны кіраўнік нават на чыста інтуітыўным узроўні здольны адчуваць на што здольны той ці іншы навучэнец. Пры паступленні навучэнцаў, пры выкліку ў ваенкамат таксама на непаўналетніх пішуцца псіхолага-педагагічныя характарыстыкі. І самым маштабным і значным мерапрыемствам у гэтым напрамку дзейнасці з'яўляецца арганізацыя абследавання жадаючых у ЦКРОі Р. Варта адзначыць актыўную пазіцыю дадзенай установы. Адміністрацыя цэнтра заўсёды ахвотна адклікаецца для аказання любой дапамогі. У мінулым годзе  педагогамі і адміністрацыяй школы  праводзіўся шэраг гутарак як з вучнямі, так і з іх бацькамі. Усе гутаркі фіксуюцца у класных журналах і спецыяльных журналах, адведзеных для уліку гутарак.Акрамя таго, зроблены вялікі крок наперад па ўдзелу педагогаў у выкананні  Дэкрэта №18. Педагогі прымаюць удзел у сацыяльным расследаванні і ,навогул, у рабоце з сем’ямі. Трэба адзначыць, што работа ў дадзеным напрамку  вядзецца сістэматычна

5.Работа з класнымі кіраўнікамі.

      Праца з класнымі кіраўнікамі вядзецца на працягу ўсяго года. Варта адразу ж адзначыць, што ў параўнанні з мінулымі гадамі класныя кіраўнікі нарэшце сталі больш актыўна прымаць удзел не толькі ў правядзенні вызначаных выхаваўчых гадзін, а і ў выкананні пазакласнай работы. На працягу навучальнага года практычна ўсе класныя кіраўнікі наведвалі навучэнцаў на даму і праводзілі гутаркі прафілактычнага характару як з бацькамі,  так і з самімі непаўналетнімі. Класныя кіраўнікі ўваходзяць у склад Савета па  прафілактыцы  безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетнімі  . Класныя кіраўнікі  пры неабходнасці заўсёды звяртаюцца за дапамогай альбо кансультацыяй. У цэлым у дадзеным  накірунку  работа вядзецца здавальняюча.     

7.Ранняе выяўленне СНС. Рэалізацыя Дэкрэта № 18.

     Не выпадкова   дадзены  напрамак работы выдзелены  ў апошні пункт, так як ён  з'яўляецца асноватворным , які  ацэньвае  працу педагога сацыяльнага. У бягучым годзе работа па гэтым напрамку вялася ажыўлена.  У 2016/2017 навучальным годзе на ўлік СНС было пастаўена 3 сям’і. Работа  з гэтымі сям’ямі  вялася згодна з дзеючым заканадаўствам па ахове правоў дзяцінства Так як школа знахозіцца у вёсцы, дзе кожны з жыхароў на віду, то выяўленне ранняй неблаганадзейнасці ў сям’і   не дае  ніякіх цяжкасцей.Як толькі выяўляецца прымета неблаганадзейнасці ў сям’і-з гэтай сям’ёй адразу пачынаецца работа:наведванне сям’і, гутарка з бацькамі на прафілактычныя тэмы, пры неабходнасці аказваецца дапамога ў кадыроўцы.Такім чынам,  работу як педагога сацыяльнага так і ў цэлым школы,  па гэтаму напрамку можна прызнаць  добрай  і ў наступным годзе працягваць без асаблівых зменаў.       Такім чынам, сваю работу  за мінулы 2016/2017  навучальны год па ўсіх  запланаваных  напрамках лічу праведзенай на здавальняючым узроўні. На наступны навучальны год  патрэбна  звярнуць увагу на  больш цеснае ўзаемадзеянне педагогаў і бацькоў.

        Педагог сацыяльны                                   Н.В.Пракаповіч

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.